Wednesday, May 16, 2012

Haiti cheri

Dans quelques jours, je pars avec 9 autres personnes pour une semaine de mission où nous allons aider aux efforts de la reconstruction.  Je prépare ce voyage depuis plusieurs mois et c'est difficile à croire que nous sommes sur le point du départ.  
En allant à pied au "YMCA" ce soir, j'ai senti les lilas et je me demandais quelles odeurs, quelles images, quels sons vont nous surprendre en arrivant là-bas?  Je suis prête - j'attends les surprises.  Mon coeur est ouvert!
Mes élèves ont fait un très grand projet humanitaire et j'ai de la chance de pouvoir les aider avec ce voyage.  Avec Taylor, nous allons amener des lampes de poches, des imperméables et des livres qu'ils ont créer - tout cela pour des enfants qu'ils ne connaissent pas du tout bien loin dans le village de Lougou en Haiti.  Les mains des enfants de troisième année à Normandale à Edina qui tendent la main aux enfants de troisième année de la Petite Académie à Lougou.  Que c'est beau, quel espoir ce projet a créé!


Raincoats ready to be packed!




In just a couple days, I will be leaving with nine others to spend a week in Port-au-Prince to work on the rebuilding efforts.  I have been preparing for several months and it seems surreal that we are on the verge of our departure.  As I walked to the YMCA this evening, I could smell the lilacs all around me and I wondered what smells, what sights, what sounds will surprise me when I arrive  there?  I am ready - I am expecting these surprises. My heart is open!
My students have done a big service learning project and I am fortunate to be able to help them in making this trip.  With Taylor, we will bring flashlights, raincoats and books that they created - all this for  some children they do not know far away in the village of Lougou in Haiti.  The hands of third-graders from Normandale in Edina reaching out for the hands of the third-graders of the Petite Académie in Lougou.  How beautiful, how much hope this project has created!



1 comment:

  1. I'm so excited for you, Peggy. What an adventure! And what a wonderful thing to be able to share the experience with your students. I'll be thinking of you as you travel. Can't wait to hear your stories when you return. <3

    ReplyDelete